Main Menu

StarCraft II

StarCraft

Starcraft - serwis dla graczy Starcraft



Starcraft news
Komentarz do Łaty 7
Czwartek, 01. Kwiecień 2010 12:37

Wraz z łatą nr 7 Blizzard wprowadził kilka zmian bilansujących.
Widać z kilku kolejnych łat, że Blizzard powoli wycofuje się z tak zwanych Hard Counters(silnych kontr). Czyli bonusów do ataku na opancerzone/nieopancerzone itp., a bardziej spłaszcza grę, przez co ułatwia sobie balans pośród rasami. W tej łacie wyraźnie widać tendencje do umocnienia obrony statycznej, ponieważ była ona za słaba w grze, co między innymi było powodem raczej krótkich gier.


U Terran widzimy wzmocnienie Banshee +10hp , Banshee były, i nadal są bardzo wrażliwymi jednostkami nadającymi się zazwyczaj tylko do napastowania przeciwnika, niż do dużych potyczek, najwyraźniej Blizzard uznał że ta jednostka była za słaba. Bardzo ważną zmianą jest zmiana wieżyczek przeciwlotniczych, gdzie zmieniono obrażenia z 7(+7opancerzone) na 12, jest to bardzo istotna zmiana ponieważ obrażenia zadawane teraz np. Mutualiskom zmieniają się z 2x7(wieżyczka atakuje 2x) na 2x12 czyli z 14 na 24! Widać bardzo wyraźnie jak dużo bardziej skuteczne będą wieżyczki teraz. Ostatnia zmiana u terran to ataki przeciwlotnicze Thora, zmniejszono jego obrażenia lecz ataki te są teraz atakami obszarowymi. Thor staje się jedyną jednostką której atak przeciwlotniczy jest obszarowy, zobaczymy jak bardzo skuteczny będzie.  Zmiany miały na celu podnieść zdolność terran do obrony przeciwlotniczej, ponieważ do tej zmiany była to ich bolączka.


U Protossów osłabiono Psi Storm, jego zasięg zmniejszył się o ok. 40%! Najprawdopodobniej miało to związek z niszczycielską siłą Psi na armii bio terran, które były niszczone bardzo szybko. Zwiększono życie i tarcze Foton Cannon, ponieważ do tej łaty były one po prostu słabe, zobaczymy czy taka zmiana wystarczy aby mogły być one częściej używane.


U Zergów nastąpiła długo wyczekiwana zmiana u BroodLords którym zmniejszono obrażenia z 25 na 20, lecz wydaje mi się, że to nie wystarczy, ponieważ największym problemem w walce z nimi nie jest ich bezpośredni atak, lecz broodlings które wytwarza, mieszają oni z AI jednostek, oraz pełnią role tanków, przez co jednostki przeciwnika najpierw koncentrują się na broodlings dopiero potem na BroodLords, zobaczymy jeszcze co Blizzard z tym jeszcze zrobi. I jak u poprzednich ras zwiększono znaczenie budynków ochronnych(Spine Crawler i Spore Clawler)  u przeciwlotniczego Spore Clawler zmiana była tylko w cenie(100->75) natomiast u Spine Crawler zmieniono znacznie jego atak po pierwsze zwiększono częstotliwość jego ataków z 2.2 na 1.6 oraz zmieniono obrażenia przez co lepiej sobie radzą z lekkimi jednostkami jak Zealoci i Marines.

 
Łata 7
Środa, 31. Marzec 2010 09:23

Terran
    - Banshee : życie(HP) wzrosło z 130 na 140
    - Wieżyczka Przeciwlotnicza(Missle Turret): obrażenia zmienione z 7(+7 opancerzone) na 12
    - Thor : obrażenia zmniejszone z 10(+6 lekkie) na 8(+4 lekkie), lecz atak ten jest atakiem       obszarowym z zasięgiem 0.5
Protoss
    - High Templar : zasięg Psi Storm zmniejszono z 2 do 1.5
    - Photon Cannon : wartość życia i tarczy zmieniono z 125/125 na 150/150
Zerg
    - BroodLord : obrażenia zmniejszono z 25 do 20
    - Roach : badanie (organic Carapace) nie daje już bonusu Roach’om niezakopanym
    - Spore Crawler : zmniejszono koszt z 100 na 75
    - Spine Crawler : obrażenia zmieniono z 20(+10 opancerzone) na 25(+10 opancerzone)
                     praz częstotliwość ataku zmieniono z 2.2 na 1.6

 

Poprawiono błąd z rozsynchronizowywaniem się gry, przy niektórych procesorach.

 
Komentarz do Łaty 6
Wtorek, 30. Marzec 2010 08:12
-    Poprawiono blokowanie ramp, problem występował przy blokowaniu rampy zealotami, a pomimo dokładnej blokady rampy, zerglingi mogły się przecisnąć.

TERRAN
Terran-ie najbardziej ze wszystkich ras potrzebowali gazu w późnej grze, przez co bardzo popularną taktyką był M&M&M (Marines, Marauders a nd Medivac), dlatego zmniejszono ilość gazu potrzebną do produkcji wyższych jednostek aby je uatrakcyjnić. Zmniejszono zasięg EMP Ghosta, ponieważ do tej pory wystarczał 1-2 Ghosty w armi, aby zneutralizować tarcze protossów. Ta zmiana zmniejszyła zasięg do 4/9 pierwotnej wartości, co spowoduje konieczność posiadania większej ilości Ghostów, zmniejszenie ceny Ghostów też ma do tego doprowadzić. Chociaż najprawdopodobniej aby do tego doprowadzić będzie konieczne dalsze zmniejszenie kosztu Ghosta w następnych łatach. Zmniejszenie życia(HP) SCV zostało wymuszone przez ataki all-in popularne szczególnie w Koreii gdzie budowano kilku marines i atakowano nimi + prawie wszytkie SCV. Niestety ta zmiana ma swoje wady, ponieważ SCV są narażone na ataki podczas budowania, ich zmniejszone życie umożliwia jeszcze skuteczniejsze utrudnianie budowania. Zmieniono czasy budowy (między innymi) bunkrów, Marines oraz reaktorów, ma to na celu zmniejszenie znaczenia M&M (bez Medivac) ponieważ na początku gry były one bardzo mocne.

PROTOSS
Zmniejszenie obrażeń zadawanych przez Colossus z 23 do 20, nie wydaje się to znaczącą zmianą a jednak:
    - Marines nie giną od jednego ataku.
    - Marines ze Stimmem i Combat Shields nie giną od jednego ataku.
    - Hydraliski giną od 3 ataków a nie 2 jak poprzednio.
Ovserver zwiększenie jego kosztu zostało podyktowane tym że nie jest już konieczne bodowanie żadnego dodatkowego budynku aby ich pozyskać (poza Robotics Facility)
 Stalker otrzymał zmianę obrażeń zadawanych przez siebie z 8(+6 opancerzone) na 10(+4 opancerzone) oraz ulepszenia broni mają teraz +1(+0 opancerzone) zamiast +1(+1 opancerzone), miało to na celu większą możliwość obrony protossów przed wczesnymi atakami powietrznymi, przede wszystkim zergów. Dodatkowo lepiej będą sobie radzić z Marines, Hydralisks, Zealots, Zerglings, Reapers.

ZERG
Zmieniono obrażenia zadawane przez wybuch Baneling’ów przez co lepiej będą sobie radzić z jednostkami w innym pancerzu niż lekki, a z lekkimi tak samo jak wcześniej, co umożliwia skuteczniejsze ataki tymi jednostkami.
Roach – jednostka ta była zbyt silna, bardzo dobrzy gracze mogli zniszczyć duże ilości przeciwników bez strat własnych przy odpowiednio szybkim zakopywaniu Roach-ów, ponieważ mogły one bardzo szybko się regenerować pod ziemią.
 
BlizzCon
Poniedziałek, 29. Marzec 2010 20:01
Blizzard Entertainment, Inc. Ogłosił plany dotyczące piątej edycji BlizzCon, które odbędzie się w Centrum Konferencyjnym w Anaheim(California) w piątek 22 października i 23 października 2010. BlizzCon jest spotkaniem społeczeństwa skupionego wokół świató(gier)  Blizzard Entertaiment : Warcraft, Starcraft, i Diablo.

BlizzCon zaoferuje  oprócz spotkań ze społeczeństwem tych światów, także

Możliwość zagrania w najnowsze gry Blizzard Entertainment

Możliwość dyskusji  z developerami pracującymi w Blizzard Entertainment

Turnieje dla graczy

Turnieje społęcznościowe

Na poprzednim BlizzConie który odbył się w sierpniu w 2009 także w Anaheim. Bilety wyprzedały się w przeciągu kilku minut, w trakcie jego trwania ogłoszono kilka ciekawych informacji dla graczy takich jak: pojawienie się dodatku do WoW(WOW:Cataclysm), pokazano nową postać w Diablo III, oraz pierwszy raz pokazano kampanie dla jednego gracza w Starcraft II.

Dodatkowe informacje dotyczące dostępności biletów oraz ceny zostaną ogłoszone na oficjalnej stronie BlizzCon : http://www.blizzcon.com
 
Reset Beta
Poniedziałek, 29. Marzec 2010 20:00
Wraz z pojawieniem się łaty 6 Blizzard wykorzystał okazję do resetu bety:

Beta została zresetowana aby umożliwić testy w środowisku uruchomieniowym. Reset zawiera wyczyszczenie użytkowników, listy znajomych, profili, miejsca w ligach, miejsca w rankingu.
 
Łata 6
Sobota, 27. Marzec 2010 15:36
Ogólne

  • Ułatwiono możliwość blokowania gracza zaraz po ukończeniu gry, oraz raport naruszenia zasad przez gracza. Wystarczy kliknąć PPM imię danego gracza na ekranie podsumowania i wybrać opcję „Raportuj naruszenie zasad” lub „Blokuj komunikację”.
  • Można teraz łatwo sprawdzić profil gracza, wystarczy po zakończonej grze, PPM na Zobacz profil.
  • Poprawiono podpowiedzi aby były poprawne dla wszystkich jednostek.
  • Polepszona widoczność dla jednostek na "creep".
  • Poprawiono kolory jednostek podczas warp-in'ach, aby umożliwić rozróżnialność jednostek.
  • Ulepszony system, który obsługuje awanse i spadki od Ligi.
  • Poprawiono punkctacje przy wyrównanych meczach, oraz podsumowania(ekran wyników).
  • Poprawiono kojarzenie zespołów 2vs2 tak aby gry rozpoczynały się szybciej.
  • Poprawiono możliwość oglądania powtórek tak, że brakujące mapy są dociągane z Battle.net'u.
  • Korea: Poprawiono logikę zabezpieczenia wiekowego.

Balans

  • OGÓLNE

    • Poprawiono ustawianie jednostek tak, że jest teraz łatwiej blokować rampy i wąskie gardła.
    • Poprawiono to jak creep zergów działa na mapę, aby niemożliwe było znalezienie graczy przez te zmiany.
  • TERRAN 

    • Viking

      • Koszt zmieniono z 125 minerałów i 100 gazu do 150 minerałów i 75 gazu.
    • Ghost 

      • Koszt zmieniono z 100 minerałów i 200 gazu do 150 minerałów i 150 gazu.
      • Zasięg zmieniono z 3 na 2.
    • Factory Factory

      • Cost decreased from 200 Minerals and 100 Vespene Gas to 150 Minerals and 100 Vespene Gas. Koszty spadły z 200 Minerałów i 100 Vespene gaz do 150 Minerałów i 100 Vespene gaz.
    • Tech Lab

      • Koszt zmieniono z 50 minerałów i 50 gazu na 50 minerałów i 25 gazu.
    • Reactor 

      •   Czas budowy wzrósł z 25 sekund do 50 sekund.
    • SCV 

      • Życie(HP) zmniejszyło się z 60 do 45.
    • Bunker 

      • Czas budowy zmniejszył się z 40 sekund do 30 sekund.
    • Marine

      • Czas budowy wzrósł z 20 sekund do 25 sekund.
  • PROTOSS 

    • Colossus

      • Uszkodzenie Termal Lances spadła z 23 do 20.
    • Observer 

      • Zmieniono koszt z 25 minerałów i 75 gazu na 50 minerałow i 100 gazu.
      • Czas budowy wzrósł z 33 sekund do 40 sekund.
    • Stalker 

      • Obrażenia Particle Disruptors wzrosły z 8 (+6 Armored) do 10 (+4 Armored).
      • Badania ulepszenia broni zmieniły się z +1 (+1 Armored) do +1 (+0 Armored).
    • Dark Templar

      • Typ pancerza/Jednostki zmieniono z Bio-Psonic na Bio-Psonic-Lekki.
    • High Templar

      • Typ pancerza/Jednostki zmieniono z Bio-Psonic na Bio-Psonic-Lekki.
    • Dark Shrine

      • Czas budowy wzrósł z 80 sekund do 100 sekund.
      • Koszt zmienił się z 100 minerałów i 200 gazu na 100 minerałów i 250 gazu.
  • ZERG 

    • Baneling

      • Obrażenia od wybuchu zmieniono z 15(+20 lekkie) do 20(+15 lekkie).
    • Roach 

      • Szybkość regeneracji zakopanego Roach'a zmieniono z 10 do 5.
      • Zmieniono ulepszenie regeneracji zakopanego roach'a z +20 na +10.

Poprawki

  • Naprawiono problem wpływających na nieprawidłowe przypisanie zespołów do niektórych lig.
  • Poprawiono przydział punktów w niektórych sytuacjach, w których do tej pory źle przydzielało pkt.
  • Poprawiono problem z wyświetlaniem puli w zakładce szybkie mecze oraz ligi.
  • Koreański klient: Poprawiono widok profili graczy.
  • Poprawiono sporadyczne błędy przy zamykaniu gry.
  • Polski klient: Poprawiono błąd który powodował zawieszanie gry podczas wyświetlania komunikatu "Gracz nie jest już odkryty!".
 
<< Początek < Poprzedni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Dalej > Ostatnie >>

Strona 9 z 10

Naszą witrynę przegląda teraz 5 gości